Oglądasz wiadomości znalezione dla zapytania: gaźnik do fiata 126p





Temat: Doładowanie powietrza do malucha
Chce ułatwić dopływ świezego powietrza do gaznika (fiat 126p) w celu
zwiekszenia mocy (ew. charakterystyki)
Plan jest taki : robie rozgalezienie rury ogrzewajacej wnetrze auta o bardzo
duzej srednicy. Zakladam filtr powietrza bardzo duzy - np od auta o duzej
pojemnosci silnika. Doprowadzam to do gaznika. W tym momencie mam dolot
powietrza o malych oporach ssania.
Pytanie:
czy gorące powietrze będzie lepsze do zasilania gaznika, czy tez mam wziac
powietrze np z kanalow doprowadzajacych powietrze do dmuchawy (zimne)???

Adam Kondrat
http://kondrat.pl





Temat: Doładowanie powietrza do malucha


Chce ułatwić dopływ świezego powietrza do gaznika (fiat 126p) w celu
zwiekszenia mocy (ew. charakterystyki)
Plan jest taki : robie rozgalezienie rury ogrzewajacej wnetrze auta o
bardzo
duzej srednicy. Zakladam filtr powietrza bardzo duzy - np od auta o duzej
pojemnosci silnika. Doprowadzam to do gaznika. W tym momencie mam dolot
powietrza o malych oporach ssania.


to nie tak; rozkrecasz gore obudowy silnika, i w miejscu gdzie powietrze
wchodzi z dmuchawy do filtra znajdujesz zwezke, ktora wycinasz; z dziuryo
sred. 15 mm robi Ci sie prawie 15 cm (o ile dobrze pamietam) i dzieki temu
dmuchawa chlodzaca robi za mechaniczna sprezarke doladowujaca powietrze do
silnika!!!!!

(mialem gdzies ksiazke "jak usprawnic kaszla" opracowana przez inz. z WAT u.
Jak znajde, a ty mi dasz znac na priva, to podesle skany odpowiednich stron)

Pozdrawiam

*********************************************************
Citroen to nie samochod.....
               to sposob pokonywania przestrzeni.....
citroen   BX '91 TGD 200 kkm           Warszawa
www.meping.republika.pl    GSM 0 604 183-614
*********************************************************
    www.citroen.prv.pl - duuuzo o citroenie.......







Temat: Potrzebuje pomocy przy regulacji 126p
Witam jestem nowym uzytkownikiem na waszym forum..chciał bym prosic o porade gdzie mozna wyregulowac silnik tzn(zawory,zapłon, gaznik) w fiacie 126p...kupiłęm go jakis tydzien temu silnik ma podobno ok 40km a jak narazie niemam szans nawet ze zwyklym maluszkiem wiec chciał bym zeby ktos go obejrzał i zoabczył czy to wogule jest zrobione..czy wie ktos gdzie w warszawie mozna oddac go do warsztatu w ktorym znają sie na przerobionych silnikach..i zeby mnie nie naliczyli jak za żyda...?Z gory dziekuje za odp.



Temat: Doładowanie powietrza do malucha


Chce ułatwić dopływ świezego powietrza do gaznika (fiat 126p) w celu
zwiekszenia mocy (ew. charakterystyki)
Plan jest taki : robie rozgalezienie rury ogrzewajacej wnetrze auta o bardzo
duzej srednicy. Zakladam filtr powietrza bardzo duzy - np od auta o duzej
pojemnosci silnika. Doprowadzam to do gaznika. W tym momencie mam dolot
powietrza o malych oporach ssania.


Sa dokladne opracowania na ten temat, z wykresami spadku oporow itp.
Byly dwie ksiazki, w tym nieocniona "Poprawa Ekonomicznosci
i Dynamiki Samochodow Osobowych"
Jak dobrze poszukasz, to znajdziesz na necie opisy przerobek (skany z
w/w








Temat: co o tym myślicie?
tego typu urzadzenia byly lata temu sprzedawane jako upgrade gaznika do fiata 126

zasada dzialania opiera sie o nadanie slupowi zasysanego powietrza ruchu wirowego przez co polepsza sie (w teorii) napelnianie cylindra mieszanka

dodatkowo sama mieszanka rowniez ma bardziej rownomierna (w teorii) strukture z uwagi na wirowy ruch w kolektorze

w praktyce:
dodatkowo dlawimy dolot, ograniczajac przeswit o ladnych kilkanascie %, zmieniamy dlugosc kolektora dolotowego co nie jest obojetne dla dzialania calego zespolu dolotowego
pogarszamy rozklad skladu mieszanki w kolektorze (nadmierny ruch wirowy rozrzuca wtryskiwane kropelki paliwa po sciankach cylindra/kolektora)
narazamy sie na powazne ryzyko skutecznego zniszczenia silnika w przypadku np ulamania lopatki wirnika (predkosc wirowania rutbiny to nawt 25000 min...predkosc wirowania tego gowna jest co najmniej zblizona... kazda wada materialu i niewywazenie moze spowodowac masakre)

polecam




Temat: Fiat 126p bis


Prosze o opinie na temat fiata 126 bis'a.
Podobno sa to bardzo wadliwe samochody, czy silnik jest ten sam co w
normalnym maluchu?
Prosze o jakiekolwiek informacje.
Z gory dzieki.
 -------
Miałem Bisa 3 lata. Największym problemem była cieknąca chłodnica.


Spowodowane to było zapchaniem korka wlewu płynu chłodzącego i
rozszczelnienia układu chłodzenia. Silnik 700 ccm choć lepszy niż w Maluchu
(dwugardzielowy gaźnik ) bardzo przypominał Diesla (podobny klekot). Nawet
po kapitalnym remoncie (po 100 kkm) odgłosy klekotania pozostały.
Niewątpliwą zaletą Bisa były dwa bagażniki i możliwość składania tylnego
oparcia oraz zębatkowa przekładnia kierownicza. Wadą natomiast jest brak
części do gaźnika inne poduszki zawieszenia silnika, utrudniony dostęp do
silnika.
Taki sam silnik, ze zmodernizowaną głowicą posiada CC 700. Ogolnie silnik
jest nieudaną konstrukcją i w jednym i w drugim samochodzie.



Pzdrawiam

begin 666 Romuald SOBOLEWSKI.vcf
M0D5'24XZ5D-!4D0-"DXZ4T]"3TQ%5U-+23M2;VUU86QD#0I&3CI2;VUU86QD
M(%-/0D],15=32TD-"D5-04E,.U!2148[24Y415).150Z<F]M96MS0'II+F]S
782YT;W)U;BYP; T*14Y$.E9#05)$#0H`
`
end
end





Temat: Fiat 126 BIS
Ja miałem rok takie cudo dopóki nie dachowałem uderzony w bok przez
dostawczaka.
Głowne problemy to:
1. uszczelka pod głowicą - nie wszyscy planują głowice i później pojawiają
się problemy.
2. Skraplająca się woda w układze odpowietrzania silnika dostaje się do
oleju.
3. oryginalna stalowa chłodnica koroduje i owinno się ją wymienić na
aluminiową.
4. pompa paliwa - zużywa się popychacz i trzpień w samej pompie przez co
spada jej wydajność.
5. szybkie zużywanie tarczy sprzęgła
Problemem jest dostęp do silnika. Wymiana uszczelki pod głowicą wymaga
wyjęcia go z auta.Dostęp do świec jest niezły. Kłopoty sprawia regulacja
gaźnika.

Eksploatacja jest więc droższa niż zwykłegomalucha, chociaż zużycia paliwa
jest nieco niższe.
Niewątpliwą zaletą jest bagażnik i wycieraczka tylnej szyby (jeśli jest).

Proponuję nie pakować się jednak w żaden z tych samochodów.

Pozdrawiam

Jakie sa typowe usterki tego modelu? Czemu jest go tak malo (w stosunku do
650?). Lepiej kupic np Fiata 126p BIS (1990) czy 126p 650 (1990)? Bis ma
lepszy silnik, ale slyszalem ze ma jakies wady... ale nie doslyszalem
jakie.
Za wszelkie wyczerpujace dane Wielkie Dzieki.

Pozdr.
Hektor






Temat: Pytanie Fiat 126p
Mam problem i nie wiem co sie dzieje, mam Fiata 126p i podczas porannego
uruchamiania silnika na ssaniu nie zapala dopiero za 4 razem, sprawdzalem
kable sa  wporzadku, styki w przerywaczu tez sa OK, ostatnio wymienialem
uszczelki z gaznika i od tego czasu cos nawalilo, zauwarzylem jedno gdy
samochod wylacze  to w przewodzie paliwowym miedzy filtrem paliwa a pompa
paliwa, od pompy paliwa idzie powietrze tak ze za pare sekund przewod ten
jest pusty znajduje sie powietrze, niewiem jak z przewodem miedzy gaznikiem
a pompa paliwa jest ciemny i niewiem czy to paliwo z tych rurek paliwowych
nie splywa , moze zawor iglicowy nie trzyma lub cos z pompa.

Jesli ktos wie cos na ten temat to niech da znac.





Temat: kupie ślinik do Fiata 126p
http://www.allegro.pl/ite...wrc_sparco.html

I z hogi:

Silnik a grupa fiat 126p + skrzynia 10 maja 2009

A grupowy silnik po remoncie ze skrzynia seryjna silnik dobra A grupa, po
szlifach, nowy stoczony i wywazony zamach, walek o charakterystyce ireco 555,
glowica -5,5mm, przerobiony gaznik i dolot, nowe panewki i uszczelki, nowy olej,
silnik na dotarciu, blok idealny stan, skrzynia stan bdb seryjna, cena 650 zl

cena: 600
telefon: 608 099 286
imię i nazwisko: Łukasz
adres: Cieszyn
województwo: śląskie

Pozdrawiam Wojtek



Temat: Problemy z Fiat 126p.


| Mam następujący problem w Fiat 126p.
| Nie zabardzo chce palić na zimnym silniku (rozrusznik kręci
| dobrze) A kiedy już zapali i  silnik jest ciepły to potrafi
| gasnąć na wolnych obrotqach.
| I z tym bywa różnie na jednym skrzyżowaniu jest wporządku tzn.
| obroty silnika są jak należy przejadę na następne skrzyżowanie
| i tu już potrafi się dusić.

Na "dzień dobry" przedmuchaj dyszę wolnych obrotów. Roboty 5 min.
a czasami w maluchu czyni cuda.
Tomo


Ja swego czasu z tym walczylem jak jeszcze bylem maluchem.
Objaw na swiatlach byl taki sam.
Byla to wydmuchana uszczelka pod gaznikiem (obce powietrze).
Moze byc rowniez poluzowany gaznik ten sam objaw a przy okazji wlasnie
wydmuchuje owa uszczelke (wczesniej mi sie ruszal i dokrecilem
ale uszczelka juz sie wydmuchala).





Temat: Allegro, otomoto, gratka, mobile itd.itp.
A tu ciekawostka dla tych co sie interesowali wersją Long:

Fiat 126 Long - to przedłużona o 10cm wersja Fiata 126p. W aucie zastosowano silnik o zwiększonej mocy (19 kW przy 4600 obr/min czyli o 2 kW większą niż w modelu podstawowym), wzmocniono zawieszenie kół tylnych, zmieniono fazy rozrządu oraz powiększono średnicę zaworów dolotowych i regulację gaźnika. Masa własna samochodu PF 126p Long zwiększyła się do 610kg, a prędkość maksymalna wynosiła 110 km/h. Auto stworzono w 1975 roku, jednak samochód pozostał prototypem.




Temat: Turbinka Kowalskiego
Turbinka Kowalskiego to specyficzne rozwiązanie techniczne jakie miało za zadanie: zmniejszyć zużycie paliwa, zwiększyć stabliność pracy silnika fiata 126 oraz zwiększyć moc. Nigdy nie wypróbowano go na większą skalę, gdyż zaprzestano produkcji tych samochodów.

Turbinka montowana jest między gaźnikiem a cylindrami malucha - jej zadanie polegało na wywołaniu wirowego ruchu mieszanki paliwowo-powietrznej zasysanej podczas pracy silnika. To zawirowanie miało sprawić większą jednorodność mieszanki i pozwolić na spalanie mieszanek tzw. ubogich (z nadmiarem powietrza). Samodzielny montaż w samochodzie powoduje duże trudności w regulacji silnika, a zwiększenie mocy czy stabilizacja pracy są niezauważalne w większości przypadków.

W sensie fizyki, umieszczenie przegrody w układzie dolotowym silnika wywołuje zmniejszenie napełniania cylindra ładunkiem, a z tego wynika spadek momentu obrotowego i mocy. W tym aspekcie zastosowanie "turbinki Kowalskiego" było dla silnika szkodliwe. Natomiast faktem pozostaje niezadowalająca jakość wykonania i niewłaściwa regulacja gaźników montowanych w samochodach Fiat 126 i to tu tkwiła przyczyna nadmiernej emisji tlenku węgla i związanej z tym faktem aspekt nadmiernego zużycie paliwa.



Temat: [S] Fiat 126p - 1980r.
Witam, mam do sprzedania fiata 126p.

Zdjecia i opis: http://fiat126p.pl/forum/viewtopic.php?t=19681
Aktualne zdjęcie: Zdjęcie
Mozliwość wysłania większej ilości zdjęć na maila.

Rok produkcji 1980r.
Zarejestrowany w polsce.Ważny przegląd do 04.2009r. / OC do 17.06.2008r.
Auto posiada dokumentację, oraz dowód zakupu.
Silnik pracuje równo. Wymieniony został akumulator, wszystkie drazki kierownicze oraz układ hamulcowy (bebny, szczeki, tarcze kotwiczące, cylinderki).
Do samochodu dodaję prawie dwie skrzynie części do 126p. (tloki, gazniki, amortyzatory, pierscienie, sprezyny i wiele innych)
Do zrobienia linka ssania, oraz tłumik.
Malowany prawy bok. Blachy oryginalne, nie wymieniane.
Zapraszam do obejrzenia auta w Warszawie.

Tel. 602-513-075
email: gufy@o2.pl

Jutro bedzie wystawiona aukcja na allegro, o czym tu poinformuję.

[ Dodano: 2008-05-11, 16:55 ]



Temat: malborghini
Witam

jako ze nowy jestem to by wypadało pokazać co sie ma w garazu w moim przypadku na parkingu przed blokiem hehe ;p

Moj maluszek to 1989 r. (niebieski) dostałem go jak prezent na 18 urodziny od znajomych
troszke sianka juz w niego włozyłem i na dniach zaczne jezdzic bo dopiero prawko zrobiłem i czekam na odbior...

http://www.polskajazda.pl/Samochody/Fiat/126/25151

tu jest pare zdjec, jak zrobie jakies nowe to dodam:)

co tu jeszcze napisać hmm??

co w nim robiłem?
-wymieniałem drazek srodkowy kierowniczy
-czyszczenie i regulacja gaznika
-wymiana olejow skrzynia + silnik
-uszczelka pod kapa zaworow
-lekkie prace nad blacharka czyli załatanie dziur troszke prac było bo mi klucze z bagaznika wypadały na zakretach hehe ale juz jest si
-rozbudowałem audio ;p hehe 4 głosniczki małe 10 watowe i radio BERLIN <lol>
-pokrowce na siedzenia ze skory niedzwiadka polarnego ktorego kumpel upolował juz były hehe

jak o czyms zapomniałem to powiedzcie to dopisze

pozdro



Temat: Fiat 126p


Poszukuje schematu instalacji elektrycznej do Fiata 126p. Coś mi się popsuło
i wogole nie chce odpalic. Wszystko inne działa a więc nie jest to sprawa
akumlatora. Wymieniłem także bazpieczniki. Autko jest z rocznika '89 600-tka.
Prosze o jakiekolwiek informacje jeśli ktoś wie co się stało.


A po co ci instalacja, tam prosta jak drut :-)

Benzyna dochodzi ?
Elektrozawor w gazniku zasilany ?
Iskra jest ?

Jeszcze mogles zamienic przewody na rozdzielaczu, o ile jeszcze w tym
modelu jest :-)

J.





Temat: Zwiększenie mocy Fiat 126

Witam wszystkich czytajacych!
Mam prośbę - pytanie.
Czy ktoś zajmował się prywatnie rasowaniem Fiata 126.
Chodzi mi o zwiększenie mocy silnika i prędkości samochodu, przyspieszenia.
Na czym to polega, co trzeba przerobić lub zmienić: w silniku, gażniku a
może i skrzyni biegów?
Dzieki za wszelką pomoc.
Prosze o ewentualne odpowiedzi na łamach grupy (moze zainteresuje to
innych) bądź na adres:

    Tomasz





Temat: przeróbki gaźników do fiata 126p. Polerowanie
tak jak w temacie. polerka wszystkich metalowych rzeczy cena zależna od materiału indywidualnie ustalana. gaźniki to polerka obróbka czyszczenie dostępne wszystkie dysze paliwo-powietrze i rurki emulsyjne




Temat: Tunning profesjonalny
A wie ktoś czy da się gdzieś kupić gaźniki do FIATA 126p od tych które startowały w rajdach



Temat: Porozmawiajmy !
ja mam swoj wlasny garazyk,wiele godzin wysiedzialem juz w nim ale tylko po to by cos ulepszyc. najwiecej czasu zeszlo mi przy przeróbce gaznika z fiata 126p i wstawieniu go do swojego autka 1.1 benz.nie probojcie tego.jezdzilem na nim miesiac, ale to nie to samo co orginał



Temat: past days
BMW 728 E23 (Gaźnik) ale bardzo krótko, bo raptem może tydzień. Fot Niestety brak.
Później Scirocco mk1 1.3 też niestety brak foto.
Transit 2.0 automat 1981 rok foty j/w
Dwie Łady, 2105 1300s i 2107 wersja Fińska 1300s widoczna na lawecie.
Renault 5 1.1 gaźnik 88r. pełen ocynk. Niezawodne auto i silnik.
Uno 1.0 gaźnik, które marnie skończyło (foty)
Corsa B Swing 1.4 (do teraz w domu)
Uno 1.0 SPI Bosch (do teraz jeździ u mnie)
BMW 730i R6 E32 ....

to chyba wszystko, było jeszcze kilka aut pomiędzy ale to było wszystko bez zbytniego przywiązywania się do nich, m.in. Jetta 1.6, Fiat 125P, Fiat 126P, Fiesta ...



Temat: Fiat 126 Bis
Poziadam takowe autko, i jest problem tego typu. Autko stało dość troche nieruszane, ale już jeździło ostatnio bo został uruchomiony,ustawiono mu aparat zapłonowy. Ale przejdźmy do sedna sprawy. W maluszka zacinała sie łapka przy gażniki która jest ciągnięta przez linke gazu, ale to już naprawiłem. Kiedys kolega jechał moim maluszkiem i dodał mu gazu po zmianie biegu i własnie wtedy sie zacieła łapka i dostał takich obrotów ze chciał wyskoczy,coś w nim strzeliło i zgasł i potem nie chciał juz odpalać. Teraz zaciągłem go do mecheca i on stwierdził ze: Był źle ustwiony gaźnik że go przelewało,potem ze trzeba gaźnik ustawic i bedzie jeździł, teraz mówi iż strasznie się tłucze coś w silniku jakby nie miał wałka rozrządu, albo jakby jakieś panewki były uszkodzone tylko wczesniej maluszek jeździł normalnie jak miał ustawiony zapłon. Co to może być ze maluszek nie odpala, strzela z rury. I ile może kosztwać nowy rozrząd i czy trzeba go wymienic cały czy tylko łańcuszki.

Dziekie wielkie za pomoc!!



Temat: "skromny" maluszek...
moze to ci troszke rozjasni


Jest na sprzedaż
http://www.blocket.se/view/3607032.htm? ... c=1&city=0

Po szwedzku jak bede mial pzretłumaczone to dopisze do topicu

Fiat 126-74

prawie gotowy, troche drobiazgow do wykonczenia - odpowietrzenie hamulcow, zgranie gaznikow, tankowanie.

mozna lekko zdjac karoserie do pracy

lakier - 2004
opony 11,5-28-15 MT

waga/fala hamulcowa (?)

czteropunktowe pasy bezp., lekkie siedzenie rajdowe

szyby z plexi

waga 600kg, bez kierowcy

amortyzatory Spax, tylne regulowane
silnik (wyhamowany 176), chodzil tylko na 4 wyscigach dla nowych weteranow

specjalna glowica B20

gazniki Weber 45

uklad zaplonowy Lumination

elektryczna popma paliwowa

cela Fuelowa (?) o pojemnosci 5 litrow

akumulator w bagazniku

kompletny, na chodzie, potrzeba troche zsynchronizowac gazniki bo byly niedawno zdejmowane

wychamowany do 176 koni

Dodatkowo silnik b20 turbo przy kupnie calego samochodu.




Temat: gaznik czy wtrysk


| ja jednak nie jestem pewien tej odpowiedzi, wynika to z faktu ze gaznika
nie
| widze...

zdejmowałeś filtr powietrza?


wlasnie tak i sie zdziwilem jak nie zodaczylem gaznika, przynajmniej takiego
jaki jest w fiacie 126 p :D





Temat: 126p el gasnie :(


potrzebna porada fachury...
Fiat 126p el (jeszcze nie elx ale juz z nowym silnikiem). Objaw taki:
1) Silnik zimny. Mozna krecic rozrusznikiem do "us..ej" smierci i nic.
Potem jeszcze raz, wystrzal z tlumika i zapala. Chodzi, chodzi, wchodzi
na wysokie obroty i gasnie. Dopiero na "pol-ssaniu" mozna go zostawic
2) Podczas jazdy juz na cieplym silniku potrafi ot tak sobie zgasnac
(ale na luzie, np. przy hamowaniu). Obroty ma dobre, sroba z oringiem
(ta od mieszanki) jest nowa
3) Ciekawa uwaga: jak silnik zimny to pomaga przekrecenie kluczyka w
stacyjce i odczekanie tak 3 minuty na zapalonych kontrolkach - wtedy
pali za I-ym razem...


Sprawdzic: ustawienia gaznika - mieszanke i wolne obroty, elektrozawor?,
poziom paliwa w gazniku. Wykrec swiece, podlacz pod kable, poloz na silniku
zobacz czy jest iskra. Jesli i to i to dobre, to mozliwe ze cos z modulem
zaplonowym, i zaplon dostaje nie wtedy gdy powinien, niestety niewiem
dokladnie jak go sprawdzic. Warto sprawdzic kompresje w cylindrach.





Temat: Szarpanie na niskich obrotach kiedy auto jest zimne.
lipa jak zawsze,na drugim gazniku to samo i rece mi opadają.Zmieniłem dzisaj mase czesci,filtr powietrza,pompe paliwa,kable,kopułke aparatu i lipa była ale dałem inną orginalna kopulke co była w corsie i cos auto zaczeło smigać lepiej a powiem ze nawet idealnie.Zobaczymy czy normalnie odpali rano i ruszy bez szarpania,zostały mi tylko zawory ale one nic nie klepią wiec mysle ze to nie to.Dziwne jest to ze jak auto załapie temp w połowie niebieskiego pola to usterka zanika,moge nawet odstawić auto na 4h i normalnie odjade.Myślałem ze to cos z paliwem,usterka jest taka jak by auto nie dostawało na początku paliwa ale jak filtr paliwa jest zapchany to takie szarpanie by było zawsze,czy zimny czy ciepły.Panowie jak przerobic moj filtr paliwa na normalny?mam ten co jest przykrecony do głowicy i ma wejscie paliwa,wyjscie do gaznika i zwrotny,kiedy gaznik odetnie paliwo filtr sie zapełnia i daje do baku.Aha mam drugi silnik OHV i on ma długi gwint na swiecach gdzie ja mam ten normalny jak w fiacie 126p ? o co tu chodzi ? hyba silniki te same a swiece inne ? wiem ze ja miałem od nowosci takie,moj silnik to 12st a tamten 12n cos tam dalej i jeszcze jak jestesmy przy swiecach,wymieniałem je rok temu na NGK i teraz wyglądaja idealnie,cegiełka na elektrodzie i sa bardzo czyste wiec mysle ze wszystko z silnikiem jest ok.



Temat: LPG - Gaźnik - Cena ?
Witam

Mam takie małe pytanko ( jak było to sory )

Chciałbym zagazować samochód ( 1.5 gaźnik ) dokładnie Łada 2107

Jaka kwote musze zaplacic za instalacje ??

Butla zwykła ( nie w kole zapasowym ) około 30 litrow

---------
Kamil "giecik"

-
Fiat 126p - 1982r
Ciasny ale własny :)
http://giecik.atobie.net/126p.jpg





Temat: Żabka i samochód?

 Â       Witam!
 Â   Mam dziwne pytanie - co w "gwarze samochodowej" oznacza "żabka" lub
"robić żabkę" samochodem czy cos takiego i jesli wiecie to jak TO ;-) się
właściwie robi. I czy jest to zwiazane z samochodem - legenda - fiatem 126 P
jak maluch ;).

--
Pozdrawiamy
L&P


Bardziej z duzym Fiatem i Polonezem. W zasadzie te samochody miały taki sam
gażnik. Lubił się zapchać. Nie miało to żadnego związku z poziomem paliwa.
Taka konstrukcja. Wystarczyło rozebrać i przedmuchać. Doraźnie można było bez
rozbierania dobrze dmuchnąć w rurki emulsyjne i też pomagało.  
Tomek





Temat: 126p el gasnie :(



Fiat 126p el (jeszcze nie elx ale juz z nowym silnikiem). Objaw taki:
1) Silnik zimny. Mozna krecic rozrusznikiem do "us..ej" smierci i nic.
Potem jeszcze raz, wystrzal z tlumika i zapala. Chodzi, chodzi, wchodzi
na wysokie obroty i gasnie. Dopiero na "pol-ssaniu" mozna go zostawic
2) Podczas jazdy juz na cieplym silniku potrafi ot tak sobie zgasnac
(ale na luzie, np. przy hamowaniu). Obroty ma dobre, sroba z oringiem
(ta od mieszanki) jest nowa


witam!
kiedys mialem ten sam problem, jezeli chodzi o gasniecie przy hamowaniu
okazalo sie ze byl za wysoki poziom paliwa w gazniku (przynajmniej  tak
powiedzieli w serwisie)
po regulacji wszystko wrocilo do normy

pozdro,
marek

Peugeot 306 oklejony
Opole

3) Ciekawa uwaga: jak silnik zimny to pomaga przekrecenie kluczyka w
stacyjce i odczekanie tak 3 minuty na zapalonych kontrolkach - wtedy
pali za I-ym razem...

Co to moze byc? Swiece?

--
Tomasz <orzeszkoOrzech
User of: PowerBook540c
ICQ 91449805
http://www.tomaszorzech.prv.pl






Temat: jak maxymalnie obniżyc spalanie 1,6GLE
Znaleźć fachowca "starej daty", który dobrze wyreguluje gaźnik i oszczędnie traktować pedał gazu.
Sprawdzić poprawność działania hamulcy, ciśnienie w kołach. Wymienić filtry, świece, przewody itd.

Przy umiejętnej jeździe, poldek na gaźniku spali mniej paliwa niż fiat 126p.



Temat: Silnik z WSK w moich rekach :D :D
Ja bym radzil zrobic tak . W pierwszej chwili trzeba zalozyc (kupna badz samorobke, ale tego
niepolecam, jednak kupna to kupna) membrane aby pozbyc sie klopotow z
wydluzonym ukladem dolotowym co zmienia charakterystyke silnika, nastepnie
za membrana wkladamy wirnik łopatkowy odsirodkowy ( np. taki jaki jest w
fiacie 126p w nadmuchu), tutaj pojawia sie maly problem bo potrzebna jest
napiecie 12v w pradnicach na 12v problemu niema ale w 6v trzeba
zorganizowac zrodlo takiego napiecia. Za wirnikiem dajemy gaznik w ktorym
mozna dodatkowo wymienic dysze i iglice na wieksze, za gaznikiem w rurke
laczaca z filtrem wkrecamy przewodzik z instalacji gazowej a dokladnie
tlenowej, bo to tlen jest potrzebny do spalania wiec wieksza ilosc bedzie
poprawiac jego przebieg, ale niewolno z nim przesadzic bo glowica z
cylindrem zacznie nam sie topic nawet przy zalozonym w/w chlodzeniam,
pozwulmy sie tlenowi tylko ulatniac wzbogacajac powietrze w np. 35% tlenu
a nie tak jak normalnie w 21%.

nie zapominaj sie logować zanim napiszesz post!!!*2 OSTRZEŻENIE*



Temat: Ile jechaliscie najwiecej?
ja moim pierwszym pojazdem(bo tego nie można nazwać samochodem) :
fiatem 126p -135km/h na lpg+splanowana głowica o 1,5mm i pusty wydech
citroenem berlingo 1,4-160km/h i to było max
fiatem sieną 1,4-165km/h i to też max
mercem 190E 84r.2.0 gaznik lpg-175km/h i musiałem hamować
BMW E36 2.0 24V coupe-215km/h niestety trzeba było zwolnic ale jeszcze poszła by troche i jak narazie to mój rekord
a maluch naprawde był na lpg i nawet lepiej chodził niż na benzynie dlatego że był rozkręcony na 9l/100km



Temat: Wolne obroty w Maluchu


| Co może być przyczyną ich braku?

| Pozdrawiam

| PrusaX
| Fiat 126p Szczecin


--------
Jeżeli jest dysza elektryczna w gaźniku to może spadł przewód lub brak na
nim prądu.
Może być zapchana dysza wolnych obrotów lub(od przodu gaźnika dysza jest w
takim tuneliku ) odkręcić przedmuchać zakręcić.
Robert k







Temat: Chwalę się Fiat 126bis "88 rok 26000 przebiegu z Pewexu :)
Wiatm Wszystkich oto chwalę się już po przerejstrowaniu swoją nową piękną maszyną FIatem 126 bis wersja wyposażenia bogata m. innymi gaźnik importowany (dopłata na fakturze) fotele kubełkowe szyba przednia klejona zamiast hartowanej, szyba tylna ogrzewana wycieraczka tylnej szyby za całość poprzedni właściciel w Pewexie zapłacił 2350$ w 1988 roku więc kwota była nie niska, właśnie zrobiłem mu przegląd w warsztacie kolegi więc zkwitowaliśmy go tak można przez 20 lat utrzymać samochód w stanie idealnym blacharsko, mechanicznie i w środku nie wymagał żadnego wkładu zrobiłem nim przez ostatnie 2 tygodnie wieczorkami 300 km chodzi jak zegarek. A oto kilka zdjątek z dizisejszej wieczornej przejażdżki



Temat: fiat 126p KJS II-miejsce w 2007, przygotowany do sezonu!!!
Opis pojazdu:
przygotowany do KJS!

-przód tarcze,
-ręczny hydraulika,
-przeguby krzyżakowe nie do zerwania,
-szybki skręt,
-bimarco+schrot,
-obrotak,
-breda,
-głowica -4.5mm, obrobine kanały i zawory
-wałek Heinrich
-wał korbowy od Bis'a
-ukł. korbowy odchudzony, ważony, polerowany,
-przerobiony gaźnik,
-dolot,
-koło zamachowe
-resor klepany + pióro, tył sprężyny progres, utwardzony amor
-----wiecej info na tel ;]------

wymienione w pod koniec sezonu: nowa choinka, koło I-biegu i wstecznego, nowe półosie, mechanizm różnicowy(wszystko orginał Fiat!)

silnik- produkcja Jacek Domagała AutoMax Tuning

Auto wyjezdziło drugie miejsce w sezonie-Automobilklub Dolny Śląsk !!!

Auto jest w pełni przygotowane do sezonu !!!!!!!!

przegląd do 01.2009, OC do 05.2008 !!!

zdjęcia na maila: montecarlo29@wp.pl

tel. 694 329 144

To nie jest auto za 1500pln. Cena 2500 pln !!!
Sprzedaje bez fotela pilota!!!

Zapraszam na osobiste przetestowanie sprzetu




Temat: Zawirowywacz zasysanego powietrza do gaźnika
"Tak samo na wolnych obrotach w cudowny sposób powietrze znajduje się w cylindrze?"

William masz jakiś prze zajeb*** gaźnik masz taką przepustnice która jest tak idealnie dopasowana i niewyeksplatowana ża na wolnych nie przepuszcza powietrza!!! Więc nie zadawaj głupich pytań!!!

Nie rozśmieszaj mnie simson i 1,7l na sto przy
60km/h chyba na linie za fiatem 126p Ja was nie rozumiem wszyscy lubią się przechwalać ale jeśli dochodzi do potwierdzenia swoich teorii nie ma chetnych.

Nie jednokrotnie spodkałęm się z opiniami na forum ze etki lecą po za 140km/h. Założylme temat i załączyłem link do filmiku jak na mz zamykam licznik i wszyscy mnie zbesztali. Napisałem więc posta żeby ktoś nakręcił filmik aby porównać i co... nagle nie było żadnego chetnego do nakręcenia filmiku a przecierz mz potrafia wyciągnąć więcej niż 140km/h już nie mówiąc o spalaniu które spada poniżej 4l.



Temat: [S] MZ, cyl. SIMSON, cz. 126p
SPRZEDAM :
=> Sprzedam : MZ ETZ 150
=> Stan: dobry
=> Cena: 1500zł do małej negocjacji
=> Kontakt: priv lub gg 7933993
=> Informacje dodatkowe: jakieś pytania? pisz na gadu lub priv, najlepiej umówić się i przyjechać obejrzeć

SPRZEDAM :
=> Sprzedam : Cylinder DDR 50
=> Stan: w bdb stanie
=> Cena: proszę proponować rozsądnie
=> Kontakt: jak wyżej
=> Informacje dodatkowe: pytania prośba o zdjęcia? pisz na gadu lub priv

SPRZEDAM :
=> Sprzedam : Części Fiat 126p
=> Stan: zależy
=> Cena: do negocjacji
=> Kontakt: jak wyżej
=> Informacje dodatkowe: szczęki do 2 kół w bdb stanie grube. głowica, gaźnik alternator



Temat: 1
START budowy LAJTA II :

w końcu mniej/więcej skompletowałem/dorobiłem częsci do silnika:

Głowica:
- 4,5 mm
-zmodyfikowana komora spalania
-zawory dolotowe 36mm nimonic (25% lżejsze od zaworów cc 700)
-zawory wydechowe Paradowscy
-obrobione kanały, prowadnice
-oszpilkowana

Wałek rozrządu:
-robiony na zamówienie
-nowe szklani
-nowy rozrząd

Gaźnik:
-zomdyfikowana przepustnica, gardziel, dyfuzor
-dobrane odpowiednie dysze

Koło zamachowe:
-waga 4,5 kg

Cylindry :
-III szlif

Tłoki:
-odciążone
-frezy na zawory

pierścienie:
-chromowe

sworznie tłokowe :
-odciążone

korbowody:
-wyważone, odciązone (waga 360g)

Wydech:
-breda Speeder

Inne :
-aluminiowe osłony popychaczy
-większe koło pasowe (docelowo, obecnie seria)
-dolot lejek (obecnie seria)
-sprzęgło fiat 126p bis



btw. Weźcie się uspokujcie z tym porównywaniem Pachonia i Speedera- budowa jest podobna, rury wchodzą do puszki identycznie jak w bredzie - różnice to uproszczenie w budowie podyktowane obnizeniem kosztów....ryczy bardzo podobnie ...a na testy porównawcze przyjdzie czas



Temat: Mój Bob ^^
Witam!
Oto mój Mały Fiat 126p Narazie tylko 2 fotki, później dorzuce więcej.
Darze go wielkim sentymentem (maluchy mają to coś ). Ma 23 tys km przebiegu rocznik '89 oczywiście FL. Teraz naprawiam tylko gaźnik ale po niedzieli będzie znów na chodzie . Pozdrawiam




VonVein dnia Sob 15 Gru, 07 22:59, w całości zmieniany 1 raz



Temat: Wymarzony samochód
Wy nacie takie daleko idące marzenia...
A ja chcę oryginalnego Fiata 126 Abarth ;] Takiego Truu

Pojemność skokowa 903 ccm
Moc maksymalna 62 KM przy 6500 obr/min (max. obroty 7300 )
Gaźnik wyczynowy Weber 40 DCOE
Zawory Nimonic 40 i 36 mm
Tłumik Gianini
Zmodyfikowana 5-biegowa skrzynia przekładniowa
Wzmocniony układ hamulcowy
Felgi 6,5 X 13 cali, opony Pirelli 175/50/13
Prędkość maksymalna 170 km/h






Temat: Fiat 126p
Czyli maluch. Jak byłem z qumplami nad kanałkiem zegrzyńskim (warszawa) to znaleźliśmy w polu malucha, białego, trochę rozbitego, podkopanego ziemią. Układ jezdny jak i silnik wyglądają jednak dobrze. Stąd moje pytanie jak go zapalić? Próbowałem metody na bezpieczniki (złączyć 2 i 4) ale nie działa. Nie jestem pewien czy jest on odpalany z linki (stara wersja). Zdiagnozuje to dopiero jutro. Jeżeli tak to w którym miejscu należy wcisnąć tą szczotkę aby odpalił? Podobno gdzieś w okolicach gaźnika, tak się doczytałem na innych forach. Z góry txs w pomocy kradzieży pojazdu kołowego!



Temat: Pomoc z gaźnikiem!! Pilne
Witam jestem użytkowinikiem Fiata 126p z 1996 r. Mam taki problem bo przy dyszy przepustnicy znajduje się jakieś podłączenie. Nie wiem co mam tam podłączyc i do czego to ma by podłączone. Dodaje zdjęcie z zaznaczonym miejscem. Proszę o pilną odpowieź. Proszę o kontakt 8238248 sjesse@o2.pl

http://img166.imageshack.us/my.php?image=s7300466sg9.jpg



Temat: Turbinka Kowalskiego
Turbina kowalskiego sprawdzała sie bardziej w samochodach 4 suw... chociazby dawała niby poprawienie osiągów w Fiacie 126p. A to dlaczego?

Bo zwiększała taka (turbinka) przestrzeń kolektora dolotowego. czyli Ta ów turbinka bardziej działała jako dystans. zwiekszając komore dolotowa.. a czy zmniejszała spalanie.. hmmm zdania są podzielone.

Podobne zastosowanie miała WSK 125 i 175 prosze zwrocić uwage na doloty (chociaż to 2-takt) ale działa podobnie. Sprobujcie w WSK 125 wyciagnać kruciec i załozyć sam gaznik na cylinder. Wiem z doświadczenia ze to nie był dobry pomysł.

Ale wracajac do turbinki kowalskiego..

Kawałek metalu z wiatraczkiem.. heheh kiedyś kosztował naprawdę majątek i nic nie dawało...



Temat: Wrocław - amatorskie rajdy, KJS"y, ...
KJS - Konkursowa Jazda Sprawnościowa to oznacza ten skrót
moje osiągnięcia:
3 miejsce w klasie 1 (do 900ccm) Na Niskich Łąkach
2 miejsce w klasie 1 w eliminacji Pucharu Hogi 2005
4 miejsce w klasie 1 w Pucharze Hogi 2005
wszystkie jako pilot
Samochód: Fiat 126p profesjonalnie przygotowany do rajdów:
Zawieszenie:
Amortyzatory billstein B6
resor sklepany
sprężyny ścięte o zwój + pasy na wachaczach
Przekładnia kier. listwowa.
hamulce ferodo racing
opony Pirrelli p600 i Dębica Vivo 155/65r13
Silnik: 650ccm
głowica splanowana wypolerowane i powiększone kanały + większe zawory ssące
tłoki i korby odchudzone, wyważone i wypolerowane
sportowy wałek rozrządu
2 filtry powietrza, większe koło pasowe na alternatorze.
gaźnik rozwiercony i pozmieniana komora paliwowa.
Wyposażenie:
Klatka bezpieczeństwa z hom. RSMPRC (Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski Rally Crossu), Fotele Kubełkowe Bi marco pasy szelkowe 3pkt. sabelt.
Osiągi:
0-100km/h 10s
vmax 170km/h
Organizator:
Tuningowisko edycje I-VIII i X
KJS-y w latach 2001-2004
MP (mistrzostwa polski) rajd Jelcz Track Rally w latach 2002-2004
i kilka innych
kierowca: raz 3 miejsce w niskich łąkach później wypadki i kontuzje mi przerwały starty
drd1812, mam nadzieje, że zaspokoiłem Twoje oczekiwania



Temat: redukcja spalania?
Był taki pan w Polsce co to już taki wynalazek opatentował, wynalazek montowali spece od "tjuningu" fiata 126p, to coś ma działać podobnie jak turbinka Kowalskiego tyle że w gaźniku miała ona jeszcze jakiś sens. Przy wtrysku mieszanka powstaje dopiero w komoże spalania więc wprowadzanie zawirowań powietrza nie poprawi jej mieszania.
Prawda jest taka, że inżyniery z Mitsubishi sporo się nagłówkowali aby dobrać parametry dolotu do silnika więc nie sądzę aby kawał pogiętej blachy w dolocie potrafił dodać 20hp. Skuteczność pewnie podobna jak w przypadku "cziptjuningu" z allegro, rezystor za 0,10pln sprzedawany po 20pln, który to oszukuje ECU i jakimś cudem przybywa nawet 30% mocy zalewając silnik taką dawką paliwa, że z rury wydechowej można je do wiaderka zbierać.



Temat: Witajcie Klubowicze
Witam jestem tu nowym klubowiczem.Mieszkam na terenie Poznania i posiadam oczywiscie Fiata 126p Chwilowo szykuje go aby go całkiem usprawnic...Dostałem go od Ojca...tyle ze wczesniej stał na ulicy i stało sie tak ze jakieś bańdziory go poniszczyły, wiec sam osobiscie podjołem sie temu aby go fajnie porobic.Jak narazie to założyłem mu koła od BMW REKIN przód i tył 165/65/13 silnik:wałek sportowy,koło zamachowe zjechane do wieńca,sportowy tłumik MICHEAL,splanowana głowica 2,5mm,modyfikacja gaznika,przerobiony rozrząd,i pare innych drobnostek. .Wkrótce prześle zdjecia więc sami wszystko zobaczycie jest jeszcze duzo zrobienia przy nim.POZDRAWIAM



Temat: odgłos fiata 126p w moim typhoonie ;/
zauważyłem scentrowany dzwon sprzęgła, przy prędkości 75km/h zaczynał hałasować silnik, był po prostu strasznie głośny, teraz już zaczyna wyć przy 55km/h skuter dobrze jeździ i przyśpiesza no i ma moc. Zdjąłem cylinder, wnętrze jest gładkie tylko martwią mnie rysy od strony gaźnika na tłoku. Mam zapasowy cylinder, tylko że chyba jest żeliwny, bo w porównaniu do tego zamontowanego jest cięższy, czy opłaca mi się robić szlif tego żeliwnego jeżeli bym chciał zmieniać? Czy zostaćprzy tym aluminiowym?



Temat: Traci obroty i sie trzesie... HELP!!
Witam
dysze powietrza przedmuchiwałem juz kilka razy:/ i niestty nic:/
spróbuje tak jak mowszwykręcic ją całkiem .. mam nadzieje ze sie uda choc juz nie wiem co moze byc:/
Swiece wymieniałem 3 miesiące temu na nowe, kale ostatnio, filtr paliwa tez... choc mam wkręcony z Fiata 126p:) (ale tkatez był wpkecony jak go kupiłem i własciciel powiedział ze z malucha moze byc)

Mam pytanie a moze byc przyczyną np jakas uszczelka gaznika?
moze jakąs wydmuchało i gdzies dochodzi lewe powitrze?
kurcze nie wiem juz...
On ma takie zastoje ze czasem chodzi ok a czasem trzesie
normalnie nie wiem co to jest

Kazda podowiedz jest dla mnie na wage złota wszystko wypróbuje..

POZDRAWIAM




Temat: Witamy !!
Witam Serdecznie w naszych skromnych progach

Apropo tej fury to nie liczylbym na dobry stan.

To auto 2-3 lata temu bylo wystawione za niskie pieniadze. Sprzedawal ja syn zmarlego wlasciciela. Auto bylo brazowo-bezowe. Bylo wystawione na sprzedaz w calosci badz na czesci. Z tego co pamietam i co pisal to bylo troche do porobienia w ukladzie elektrycznym, zaplonowym, kierowniczym, gaznikiem. Blacha tez posiadala jakies wady. Ktos kupil i pomalowal sobie na czarno - ciekawe jak z jakoscia wykonania tego lakierowania... Ciekawe jak wyglada blacha pod spodem, spody drzwi itd. Czy w ogole ktos to profesjonalnie wyczyscil i zakonserwowal, czy byle jak, czy w ogole. Brakuje oryginalnych emblematow na drzwiach i masce. Na bocznych tylnych drzwiach widac ktos nakleil emblemat i zamalowal na czarno... Jakies rzezbione kierunki na przednich blotnikach z Żuka...

Radze dokladnie przejrzec ten samochod... Z tego co wiem w czwartek swieto - ciezko bedzie znalezc kanal by obejrzec samochod ze spodu - czy nie ma wyciekow, czy nie ma dziur, czy nie ma rdzy, czy nie ma zamaskowanej rdzy itp.

PS. Starego Szaye kojarze jeszcze z czasow Fiata 126p i jego aktywnosci na forach tej marki



Temat: Kymco Agility -gdzie znajduje sie filtr oleju??
Cze

Filtr znajduje się pomiędzy bakiem paliwa a gaźnikiem. Najczęściej widać go najlepiej po wyjęciu siedzenia wraz z "bagażnikiem" (to jedna całość).

Najlepszy filtr to większy filtr o nieograniczonej przepustowości, taki jak np od fiata 126p. Do zakupienia w każdym motoryzacyjnym za około 5 zł.

Pozdro



Temat: Zanim wybrałem Alfa Romeo.
1. Mini Morris 998 A+ z przelotowym wydechem, został tylko tłumik końcowy, oczywiście na baranach w gaźniku sportowa iglica i tyle. Koni może z 45 ? ale waży ile wydmuszka a ma chyba najtwardsze seryjne zawieszenie świata, co w wieeeeeeeelu przypadkach uratowało mi pupe.
2.Fiat 126p - na którym się wyżywam w błocie i śniegu - odcięty tłumik, zapłon na 13' (za bardzo lubie te płomyczki...) wywalone wnętrze i przeżarte nadkola (nie przeze mnie ) ,
3.Subaru Chaser 1.8, kupiliśmy na współę z przyjacielem, maniakiem Subaru, ale okazało się, że dłużej ja nim jeździłem niż on. Sprzedany.
4.Gtv 2.0 TS, przesubiektywnie skomentowany gdzie indziej.




Temat: 1
z grubsza juz sie ogarnelem z calym sprzetem i moge powiedziec jak wyglada spraw motoru

mOtur

Głowica:
- 5 mm
-zmodyfikowana komora spalania
-zawory dolotowe 35,5mm cc 700
-obrobione kanały, prowadnice
-oszpilkowana
-klawiatura polerowana i nawiercana

Wałek rozrządu:
-555
-nowe szklani
-nowy rozrząd nawiercany

Gaźnik:
-mikuni z motorka suzuki rf 600
-stozkowy filtr powietrza

Koło zamachowe:
-waga 3 kg

Cylindry :
-nominal

Tłoki:
-frezy na zawory

wal
-wal z bisa wywazany

korbowody:
-wyważone, odciązone waga 360g

Wydech:
-breda Pachon

Inne :
-skrocone osłony popychaczy
-Alu kolo pasowe o przelozeniu 1:1
-sprzęgło fiat 126p bis
-chlodnica oleju




Temat: Dziwne kaszlenie maluszka
jak dziwnie kaszle to moze sie przeziebil:)

a tak serio, to sprawdz mieszanke w gazniku i zaplon - swiece, przewody,
ustawienie....


Jestem szczesliwym posiadaczem:
Fiat 126p rok. 1993

i mam drobny problem.

przy naglym nacisnieciu gazu dusi sie a po zgaszeniu silnika kreci pare
razy
silnikiem az sie zadusi
Co to moze byc?
Czy mozna z tym jezdzic?
Cosik podregulowac trzeba?

Pzdr
Bartosz Bladek






Temat: Quiz - co to może być?
Witam!

Pacjent; Fiat 126p, nienajnowszy już.
Objawy; Dymi na niebiesko, czuć spalony olej, jedzie (ale b.ledwo) tylko na
ssaniu. Po odpaleniu chodzi kilka sek. po czym gaśnie.
Żeby było ciekawiej podpowiem, że kompresja ~9,5 (zimny/ciepły), zapłon OK,
gaźnik OK
Czekam na propozycje :)





Temat: DELPHI vs VFP

Ile razy będziemy jeszcze obserwować durne dyskusje na temat wyższości
jakiegoś narzędzia nad innym.


Jesli sie temat nie podoba, to nie musi Pan zabierac glosu w "durnej"
dyskusji. Nie ma Pan monopolu na ocenianie co jest durne, a co nie.


Jak proponuję porównać efekty pracy, tj. programy, tu brak bezpośredniego
przełożenia między innowacyjnością VFP czy Delphi.


EFEKT faktycznie moze sie malo roznic, natomiast sposob dojscia do tego
EFEKT to i owszem.
Do Paryza mozna dojechac Fiatem 126p, wymieniajac po drodze pompe paliwa i
naprawiajac gaznik. Wysiasc przed slynna wieza i byc zadowolonym z EFEKTu
podrozy. Ale mozna podrozowac Peugeotem 406, Mercedesem S klasy, Porsche.
Reasumujac: tylko EFEKT liczy sie dla mojego klienta, lub dla studencika
klepiacego programy ku chwale wlasnego talentu miedzy jedna a druga libacja.
Dla mnie liczy sie rowniez ile EFEKTow osiagne w okreslonym czasie.


Jak proponuję porównać efekty pracy, tj. programy,


Dlaczego programy, a nie np. forse zarobiona w okreslonym czasie w wyniku
stosowanie tego czy innego narzedzia?
Przy takim zalozeniu juz mozna zobaczyc "przełożenie między innowacyjnością
VFP czy Delphi." Siedze w BD pare lat, nikt nie placi mi za teoretyzowanie.
Placa mi za EFEKty pracy. A EFEKTy zalezaly i zaleza rowniez od narzedzi
jakie stosowalem i stosuje.

KiG





Temat: Rekord spalania :)


Trasa z Wawy do Lodzi, przez Sochaczew, 136 km.
Carisma 1.8 GDI w automacie.
Komputer pokazal srednie spalanie 5,2 litra/100 km.
Jechalem na mieszance mniej wiecej 75% '95, 25%


Z dinnej beczki:
Jazda po mieście
Fiat 126p el ( 1996r)
Zuzycie paliwa ok 12 litrow/ 100 km
...
ps. kolo, ktory sprzedal mi autko podmienil gaznik!! BANDYTA





Temat: Fiat 126 bis - problemy
Mam następujący problem.
Gdy jadę samochodem, to co jakiś
czas (zwłaszcza podczas hamowania silnikiem)
słychać "wystrzał" dochodzący z silnika.
Raz jest cichszy, raz głośniejszy.
Miałem czasami podobną sytuację podczas
zimy, gdy silnik nie był jescze rozgrzany
a ja zaraz po zapaleniu zaczynałem jazdę.
Teraz jednak dzieje się tak nawet wtedy,
gdy silnik jest już rozgrzany.
Czy ktoś z szanownych grupowiczów wie
co może być tego przyczyną ? (gaźnik, tłumik, aparat zapłonowy ...)

Pozdrawiam

Sergiusz Szacki





Temat: Problem z Fiat 126 p
Witam grupowiczów.
Może opiszę sytuację od początku. Otóż mój maluszek nie chcę palić na zimnym
silniku,  tzn jak pokręce rozrusznikiem z 15 razy  to wkońcu odpala
(większości przypadków) - na ciepłym silniki pali bezproblemowo, Czasami
nawet jak postoii z 2 h też potrafi zapalić ale to nie jest regułą, a drugi
problem to czasami wczasie jazdy suilnik traci moc ,tzn zachowuje się tak
jakby naglę został zalany benzyną albo nie miał dopływu benzyny. Od razu
napiszę co już zostało zrobione i nie pomogło.
- zapłon jest ustawiony
- a przerywacz wymieniony
- świece nowe
- gaźnik był czyszczony
- pompa paliwowa nowa
Może macie jakieś propozycję bo ja już zgłupiałem i nie tylko ja.
Z góry dziękuje za podpowiedzi

Pozdrawiam
piotrek





Temat: Żabka i samochód?


szarpanie samochodem podczas ruszania. IMO silnik na przemian dławi się
i wyrywa do przodu, spowodowane zbyt niskie obrotami.


nie tylko przy ruszaniu
także podczas jazdy jak skopie się ukłąd dolotowy autko zaczyna skakać (ma
paliwo - nie ma paliwa - ma paliwo - nie ma paliwa - ...); częstotliwość
skoków jest zbliżona do tej z jaką skacze żaba ;)


| właściwie robi. I czy jest to zwiazane z samochodem - legenda - fiatem
126 P
| jak maluch ;).

Od maluchów kiedyś zaczynała większość kierowców, więc może dlatego.


w maluchach dość często odlutowuje się pływak (w gaźniku) od swojego
uchwytu - wtedy poziom paliwa jest regulowany losowo, najczęściej zaworek
iglicowy jest co chwilę zamykany i otwierany na max, przez co silnik raz
dostaje mieszankę zbyt bogatą, a za chwilę samo powietrze - znów uzyskujemy
efekt żabki

pzdr.





Temat: rajdowy maluch do sprzedania
Witam wszystkich.

Do sprzedania Fiat 126p rok prod 1987 (tylko na papierze) ponieważ:

Nadwozie rok 2000

Zawieszenie obnizone amorki bilstein zalozone w 2002 roku

Silnik po remoncie przejechane ma ok 600 km glowica od BIS'a jest splanowana
walek rozrzadu wg wlasnego projektu gaznik Weber dwie gardziele

Pasy cztero punktowe Schroth (kierowca) i Sabelt (pilot)

Klatka bezpieczeństwa

Sziedzenia kubełki.

V-ce mistrzostwo okregu radomskiego!!!!

Prędkośc max powyżej 140km/h, przyśpieszenie 0-100 19s.





Temat: Fiat 126 elx - zimny nie pali
Witam.
Od pewnego czasu mam problem z Maluchem (wersja elx z 1997 r.). Mianowicie czasami (!) nie chce zapalić rano, ale tylko wtedy, kiedy jest duża wilgotność powietrza (mgła, przymrozek itp.), przy ładnej pogodzie nie ma problemu. Jest też tak, że rano nie pali, a po 3-4 godzinach, kiedy już jest gorąco (dotyczy lata), pali bez problemu. Na "popych" też pali bez problemu. Wymieniłem świece (kilka razy) i przewody, ale nie pomogło. Wymieniłem rozrząd i gaźnik - też nic. Znajomy podejrzewa moduł, ale nie ma pewności. Czy ktoś ma pojęcie co to może być? Będę wdzięczny za rady.

P.S. Samochód użytkowany codziennie, bez kilkudniowych przerw.

Wpisz w profilu skąd jesteś. //Lama



Temat: [Rover 620 SDi 98r] Neodymowe Magnetyzery firmy Expander
Kilkanaście lat temu widziałem w telewizji test magnetyzera zamontowanego w Fiacie 126p. Był to zwykły magnetyzer nakładany na przewód paliwa (bez jego rozcinania) między pompę paliwa a gaźnik. Montaż miał miejsce w stacji kontroli pojazdów. Przed montażem zmierzono skład spalin kaszlaka. Po założeniu magnetyzera zmierzono skład ponownie i z tego co pamiętam, to zawartość CO na pewno zmniejszyła się kilka razy. Na pewno była to znacząca zmiana, bo bardzo zapadła mi w pamięć.



Temat: Problem ze skuterem Kymco K12 POMOCY
Wyreguluj dobrze gaźnik i powinno być ok. Zapal skuter niech pochodzi na wolnych obrotach aż sie silnik zagrzeje a następnie wykręć świece i zobacz jakiego sa koloru elektrody powinny wpadać w kolor beżowy. A jeżeli chodzi o samostart to chłopaku nie robi sie takich rzeczy przy skuterze to nie jest fiat 126p czy syrenka że nie chce pać i trzeba spróbować samostartem, tym nic nie wskórasz a jedynie możesz sobie narobić porządnych kosztów a nawet mógł byś się nieźle poparzyć. To takie ostrzeżenie na przyszłość.



Temat: Przedstawiamy się
Czesc ludki,
co bede gorszy pojawilem sie na macu po raz pierwszy 3 lipca 2004 dzieki Zieli :-) Mam na imie Bartek ksywka Dracula, jestem z Zielonej Dziory pomykam zoltym zgnilym pindlem zwanym tez maluchem lub fiatem 126p. Kupilem go pol roku temu za grosze bo tylek mazrzl w drodze do roboty :-) i tak sie zaczelo. Splanowalem kolo zamachowe, wypolerowalem gaznik oczywiscie podstawy czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej dziora pod filtrem (troche dalem z tym ciala). Niedawno tlumik i strumienica a w niedalek przyszlosci walek 114 i moze lakiernik bo wyglad naprawda naprawde odrazajaca :-) To chyba na tyle o aucie. Jak macie pytania to smialo mozna do mnie szczegolnie jesli chodzi o elektronike i informatyke. Aha mam 23 lata :-)



Temat: Fajny ten nowy seicento

wsumie mam Fiata 126p ale to autko jest ciekawe. Osobiście nienawidze Seicenta z gaźnikiem aisana, regulacaja jest okropna a wymiana świec sprawia wiele klopotu (dla tych co nie wiedzą jest to model z silnikiem leżącym). ale pozatym fajne autko.

eeeeeeeeee sorki ale aisany były tylko w CC 700




Temat: [zbiorczy] Kupię / Sprzedam / Zamienie
<center>SPRZEDAM

Fiat 126p "Maluch"</center>

Rok produkcji: 1992 grudzień
Pojemność: 650cc
Moc: 23KM (teraz pewnie z 19)
Liczba drzwi: 2
Kolor: biały (kiedyś ...) z czarnym pasem

Wyposażenie: pełna opcja full wypas z nawiewem, regulacją wycieraczek i ogrzewaną tylną szybą skóra (skaj), klimatronic (nawiew), fotele lotnicze, komplet kół (opony+felgi) zima i lato 13", pełnowymiarowe koło zapasowe, nowy gaźnik, zwrotnice, zabieraki, resor z przodu, amory z tyłu, skrzynia biegów, generalnie zadbany tylko trochę rdzewiejący (ale da się przeżyć), non stop jeżdżony ("auto nie jeżdżone to jest śmierć" - Tomasz Karolak) w pełni sprawny mechanicznie.

CENA: do uzgodnienia, nie wiem 200, 300, 500, 700 pln ???

Kontakt: piotr podkreślenie pytlik małpa poczta kropka fm lub pińćset śtyry siedem jeden dwa jeden dziewińć osim




Temat: Wies tanczy i spiewa

Witam. Przedmiotem mojej aukcji jest fiat 126p po tunningu.Sprzedam lub zamienie na inny . Maluch posiada dowód rejestracyjny, ubezpieczenie i pełna dokumentacje. Elementy tunningu to :

WNĘTRZE :

Sportowa kierownica

Niebieski kokpit

Aluminiowe dywaniki

Neony + diody Niebieskie

Przełączniki - Tunning

Sportowe fotele

Sportowa Galka zmiany biegów
Zapalany Kluczykiem

AUDIO :
Radio CD Pioneer
Suboowfer 100 W
Głośniki 50 W * 2
Nowa instalacja elektryczna
Odcięcie prądu
Dodatkowy włącznik jednego głośnika

WYGLĄD ZEWNĘTRZNY :
Czarny Lakier + 2 Białe Pasy
Przedni spoiler
Tylna blenda
Tylny spoiler
Lotka dachowa

Pól białe klosze lamp tylnych
Przyciemnione szyby
Napis na Tylnej szybie JOHNY TUNING
Niebiesko srebrne vinyle + napis power
sportowe progi obniżone
chromowane felgi
aluminiowa antena
niebieskie postojówki
halogeny + 30%
pasek na przedniej szybie z napisem street racer

PFD – Polska Federacja Driftingu – Naklejka
Neony pod podwoziem
chromowana koncówka wydechu
rozcięte wloty do silnika + siatka tunningowa
sportowy wlew paliwa
chromowane wycieraczki

SILNIK :
sportowy układ wydechowy
sportowe zabieraki
nowy wlew paliwa
nowy gaźnik
nowy termostat
nowa pompa paliwowa

2500zł




Temat: Rozmowy o mechanice i tuningu

łańcuch jest bardziej niezawodny ( niewliczamy tu Fiata 126p )

w tej głowicy, z której knuje '16v' łańcuch nie jest rewelacyjny niestety... pojedynczy i dość często się urywa...a na to nie moge sobie pozwolić.

Hmm zapowiada się ciekawie, czyli cih 2.4 16v zdlubany na duzo ponad 200KM
fajna opcja, powodzenia mam nadzieje ,że idziecie w mechanike aby uzyskac moce, bo dmuchawka mi do tego silnika jakos niepasuje :p

raczej odpuszcze pomysł z tłokami od c20xe... i zanabęde takie jak ma Irek... 97mmtakże z 2.4 robi się 2.5... na pierwszy ogień na dwóch gaźnikach:
-weberkach
-solexach
-dellorto
sie zobaczy... jesli mocy mało to turbinka by się przydała, mimo wszystko

w risse-motorsport mozna bezproblemu do tego silnika jeszcze czesci kupic, fajnie :]
tiaaa tylko ceny szokują


Wywazenie calego ukladu tez sie przyda by zakrecic do tych 8-8.5k obrotow
wiem, że trzeba wszystko powyważać... przy okazji zdjąć z koła i wału co nico... z tłoków
ale na seryjnym zapłonie nie zakręci się wyżej jak ok. 7 800...



Temat: co dziś zrobiłem w swoim samochodzie 3
Hmm za wszystko dałem gościowi 5zł(dialog: Ile dasz? Eeee nie wiem. No ile dla ciebie jest to warte. Nie wiem podaj za to cene. Dobra daj piątaka.) Heeh jade tam może jutro to coś świeżego zamotam.. szkoda, że tam same FL i większość elegantów, a chciałem upolować coś od klasyka.. no ale cóż już ich tak nie złomują.. żałuje, że w wieku 10 lat nie zacząłem zbierać części.. heeh a no wtedy jeszcze nie wiedziałem, że przyjdzie mi sie wozić fiatem 126p
Za drobne części, nie związane z silnikiem nie wołają na tym szrocie za wiele.. co innego głowica, gaźnik, pąpka paliwa itp..



Temat: MCARS RACING TEAM
napewno dużo sie tu zgadza ...

moj kolega ma Fiata 126p o mocy okolo 50-55KM w zaleznosci jaki wałek wkłada wykresy są rózne ... na głowicy od pandy i gazniku poziomy 2 gardzielowym ... potwór wałki ma rozne wszystkie wyczynowe ... pali przy jezdzie miejskiej od 10l w góre ... jednak osiagnac 20-25l nie trudno ...

koleszka robi wyscigówke le na rajdy jezdzi jak ma kase ... bo zawsze sie to konczy wydaniem 500zł na remont ... a to maluch co porownywac z BMW

co innego w takim razie zrobic 318is lub 325i jako ulicznego wojownika a co innego rajdowca pełną geba ... moim zdaniem koszty beda 10x wieksze ...



Temat: Od 40 KM do 80 KM z silnika Syreny i Wartburga

Swoistym przykladem tutaj moze byc w pewnym stopniu silnika fiata 126. W prawdzie wiem ze dmuchawa tam jest przeznaczona glownie do chlodzenia silnika, jednak powietrze zasysane przez silnik pochodzi rowniez z tej dmuchawy, a poprawa dolotu powietrza do filtra daje zauwazalna poprawe osiagow.

paradoks ale o dziwo bardzo duzo to daje jesli to polaczyc z dobrym gaznikiem i odblokowaniem wydechu bez zadnych innyhc modyfikacji daje to zwiekszenie predkowsci maks. nawet o 15 kmph. ze nie wspomne o o moemncie obrotowym ktory sie pojawia znacznie nizej .troche sie tym bawilem i rezultaty zadziwiające. no..po 5 kkm wessalo uszczelke pod miska olejową. aa i troche glosniej jest.



Temat: KILL"e - czyli wygralem/przegrałem z pasów ;)
hehe a ja tymczasem jezdze polski bentleyem ktorego pozyczylem od wujka i braciszek tam chyba ladnie pokombinowal bo na 2 ladnie pali kapcia jeszcze ma splanowana glowice i sportowy gaznik, strasznie sie wkreca jaja sa nie z tej ziemi tym bardziej ze wciagnalem ze swiatel do predkosci 80 km/h hamow w audi 80 1.8, i kopary im opadly,

Nie ma to jak szcyt polskiej motoryzacji czyli fiat 126p



Temat: na czym jezdzi maluch??


| poszukaj w archiwum grupy alt.pl.misc.samochody.fiat; pamietam ze
| ktos tam podal dokladna date produkcji (wrzesien 1992 chyba) od
| ktorej maluch mial utwardzone gniazda zaworowe. W takich mozna lac
| bezolowiowa. W starszych trzeba dolewac dodatki.

| Juz to pisalem na tej grupie, wazny jest numer silnika. Powyzej
| 6621475 mozna jezdzic bez dolewania dodatkow, jak numer nizszy to
| trzeba dodatek dolewac.

| Pozdrawiam Zaku
| 126p - oklejony

fajnie!
mój ma numer 996xxxx i jest z 1988 roku czy to mozliwe ze nie trzeba nic
dolewac? skad masz ten przełomowy numer silnika


W takiej jednej książce o maluchach również podają ten numer:
"We wszystkich silnikach wersji FL od lipca 1992 r. (od numeru silnika
6621475) można stosować stale benzynę bezołowiową LO 95.
We wcześniej wyprodukowanych silnikach nie można stale stosować benzyny
bezołowiowej. Wyjątkiem są modele eksportowe do Australii wyprodukowane od
sierpnia 1988 r., mogące sporadycznie występować na naszych drogach, w
których podstawową zmianą było właśnie dostosowanie silnika do spalania
benzyny bezołowiowej LO 95, a ponadto zastosowanie: pochłaniacza par paliwa,
opóźniacza przepustnicy gaźnika (w celu dopalania mieszanki po zamknięciu
przepustnicy gaźnika), "zimniejszych" świec zapłonowych Iskra F100, dłuższej
rurki przelewowej czujnika poziomu paliwa oraz gaźnika 28 IMB 10/250, zaś w
nadwozu - pasów bezpieczeństwa na tylnych siedzeniach."
A może masz u siebie w/w zmiany? :D





Temat: Astra 1.4 (60KM)


Witam

Czy ktos probowal podniesc moc przy tym silniku? O ile max mozna ja
podniesc
wymieniajac jedynie np filtr powietrza itp:) nie ingerujac w sam


silnik ?

Nie wiem jak w tym silniku, ale w dawnoych polskich samochodach (fiat
125, 126, polonez) mozna bylo duzo zyskac modyfikujac uklad dolotowy,
wydechowy, poprawiajac niedorobki odlewnicze i montazowe w gazniku (ty
nie mas gaznika), zysk byl nawet do 30% mocy. Ale wspolczesne samochody
sa dosc dobrze zaprojektowane i pewnie nie da sie ta droga duzo
uzyskac. Zmiana oprogramowania komputera, faz rozrzadu moze cos by
poprawila. :-)





Temat: 126p gasnie


Witam

126p el `95

bez ssania silniczek momentalnie gasnie bez jakiegos dlawienia sie-
poprostu nie trzyma wolnych obrotow - co to moze byc gdzie szukac usterki ?
druga sprawa - ja wiem ze to maluch hehe - czy przy 60-70 km/h i
dziurach w drodze normalne jest to ze rzuca na wszystkie strony ze ledwo
da sie kontrowac ?? :-)

--
Pozdrawiam


Witam uzytkownika najbardziej charyzmatycznego i sympatycznego Fiata na
naszych drogach ;)

Obroty- najbardziej prawdopodobne: dysza wolnych obrotow w gazniku
wymaga regulacji ;)

Odnosnie rzucania oczywiscie nie powinno tak byc. Najbardziej
prawdopodobne: amortyzatory do wymiany.

Pozdrawiam Dawid





Temat: serwis CC700


nowa skrzynia biegów - 3000 pln
używana na giełdzie - od 600 pln
jakby ktoś musiał wymienić...

przy okazji dowiedziałem się, że silniki w fiatach są nie do zjechania,
prawda to?


To zależy co rozumiesz pod pojęciem "zajechania". 700-tka przegibała u mnie
40 tyś (poprzedni właściciel miał 60 tyś. na liczniku) i żarła olej,
chlapie nim przez odme, a z rury wydobywał się szaro-czarny dym. Ponadto
chla więcej niż kumpla Astra 1.4, a mocy ma ledwo trochę więcej niż 126p.
Całe szczęście, że nie mam już tego samochodu.
Silniki w nowoczesnych samochodach wytrzymują więcej niż te 100kkm, ale
samochód samochodowi nie równy - jeden jeździ w trasę, drugi po mieście i
jasne jest, że ten drugi będzie miał silnik bardziej zajechany niż ten
pierwszy, nawet jeśli bedzie miał mniejszy przebieg. Bardzo dobre silniki
mają na przykład CC Sporting i Seicento 1.1 - bezkolizyjny silniczek o mocy
wystarczającej na rozbujanie tego malutkiego autka. Ale 700 to jedno
wielkie nieporozumienie - ten samochód ma gaźnik, który nie daje się
normalnie regulować... A że można zrobić normalny (zrywny i mało palący)
małolitrażowy samochód z gaźnikiem i katalizatorem udowadniało Daewoo Tico.
Jak widzę 700-tkę to się łezka w oku kręci, ale jak widzę te pyrkanie z
rury to mi się przypomina cały ten horror jaki przeszedłem z tym samochodem
i nigdy nikomu więcej nie polecę tego auta. To był taki mały offtopic na
ten temat :-) Jeśli kogoś uraziłem to sorry, ale mogę wypisać co przeżyłem
z CC700, zalecany nerwosan przed lekturką...





Temat: Wrazliwa fiesta?


Witam grupowiczow!
Jakis miesiac temu kupilem sobie stara fieste '88 z silnikiem 1,1 z
katalizatorem. I wszystko byloby OK gdyby nie zaczal padac deszcz. Samochod
zaczyna sie krztusic, dusic nie ma mocy i w koncu staje. Oczywiscie gdzies
sie dostaje woda tylko pytanie gdzie. Kable zaplonowe wygladaja na suche.
Co
jeszcze moze zamoknac?. Moze katalizator (jak to wlasciwie z nim jest, jaki
ma wplyw na silnik, zuzycie paliwa itp. do tej pory jezdzilem duzym fiatem)
moze woda dostaje sie jakos do paliwa lub gaznika. Jesli ktos mial podobne
problemy lub wie co to moze byc to bardzo prosze o odpowiedz. Co wykluczyc
od czego zaczac szukac i jak sprawdzic. Z gory dzieki za odpowiedzi.
Tadeusz


To nie tylko kolega ma taki problem. Kuzyn kupil identyczne auto i ma takie
same objawy.
Juz kilka razy wzywal mnie do pomocy (do tej pory jezdzil tylko pierdolotami
czyt. PF 126p) - wystarczylo wytrzec do sucha przewody zaplonowe, oczyscic
swiece, kopulke. Mozna tez te elementy spryskac jakims srodkiem przeciw
wilgoci.

Pozroofka
Robert





Temat: gratki do 126p i nie tylko
Witam, do sprzedania mam troche gratów w garażowego sprzątania, wszystko za jakas symboliczną kase sprzedaje bo szykuje sie remont i każdu grosz się liczy;)
Pancerz linki prędkościomierzaNOWY 6zł
kołpaki do eleganta wszystkie 4 stan dobry 15zł komplet
Licznik do eleganta kompletny stan BDB moge dołożyć całą obudowe, nie mam tych klawiszy obok cena 18zł
znaczki 650e; fiat; 126el 3zł sztuka
pompka paliwa( najprawdopodobniej sprawna, do wyczyszczenia) 9zl
gaźnik sprawny, kompletny do czyszczenia 12zł
halogen 1szt zelmot duży chromowany prostokątny, stan db 15zł
kamienie do skrzyni biegów 2zł
palec rozdzielacza 3zł
światło przeciwmgłowe( chyba 125p ale spasuje do maluszka) kwadratowe 5zł
klapa rost 10zł
spojler taki na klape stan dst 9zł
radio kenwood kaseciak z panelem trzeba wymienic końcówke mocy poztym sprawne 20zł
ramiona wycieraczek czarne w stanie bdb 10zł komplet
to chyba byłoby na tyle jak cos sobie przypomne to dopisze, o fotki prosze prosic osobiście wtedy zrobie i prześlę. Pozdrawiam, negocjacja cen mile widziana:P



Temat: mandat za niezapiete pasy


To wolność do bycia głupim. I nikomu - zwłaszcza państwu - nic do
tego. Mój wujek, gdyby nie miał zapiętych pasów, to może by dziś
żył, a nie leżał od 20 lat na Wawrzyszewie. :-(


DWADZIESCIA LAT TEMU to samochody i stosowane w nich zabezpieczenia byly
takiej jakosci, ze wujkowi pasy mogly niewiele pomoc. W najlepszym
wypadku mialby zlamany kregoslup.
Zreszta na jednego Twojego wujka pieć takich wujków przypada, którzy
spali sie zywcem w Fiatach 125P/126P, bo nie zdązyli sie wypiac po
zasadniczo niegroznym wypadku, gdy benzyna z gaznika zrysnela na
rozgrzany silnik.

PMu.





Temat: FIAT 126P 77R KOLOR PERLOWY KAMELEON
Witam sprzedaje perle. Jest to fiat 126p rok 77 lecz silnik 650 z 93r, fotele sa mitsubishi + tylna kanapa, deska i kolumna od El. obecnie stoi na zimowych oponacz 1 sezonowe. Silnik nalezy wyrekulowac ustawic gaznik i na bank zawory to mi wiadomo. Cena ktora by mnie interesowala to 500zl.



Temat: kupie monitor15``
A ja mam do sprzedania Fiata 126p '87
Fiat z nowym gaznikiem, tlokami, i cylinderkami.
Na chodzie.

P.K.





Temat: jak maxymalnie obniżyc spalanie 1,6GLE

Przy umiejętnej jeździe, poldek na gaźniku spali mniej paliwa niż fiat 126p.
BUachachachahahaha!!!!



Temat: Fajny ten nowy seicento
wsumie mam Fiata 126p ale to autko jest ciekawe. Osobiście nienawidze Seicenta z gaźnikiem aisana, regulacaja jest okropna a wymiana świec sprawia wiele klopotu (dla tych co nie wiedzą jest to model z silnikiem leżącym). ale pozatym fajne autko.




Temat: Fiat 126p ;)
Witam!

Po wcześniejszej rozmowie z Thunderem czas zawitać tutaj! Poszukuje kogoś kto zna się (i wykonuje)przeróbki seryjnego gaźnika w kaszlakach?! Według zapewnień Thundera ktoś powinien się znaleść! Dajcie znać...



Temat: Kto z kąd i czym !!??

, Maluch , Syrena:)

Nubira (Nissan Sentra, Beczka diesel, Beczka benzyna, Maluch)

(Toyota Corolla, Maluch, Trabant 601)

(Renault 5, Fiat Ritmo 130TC,VW Garbus,Mitsubishi Colt , Eclipse, Sigma ,
Audi 5000, MB 190, Ford Escort, Fiat Croma 2.0)

1.8 8V GT edition FIRE AND ICE (VW GOLF GTI KLUB POLSKA)

Mazda 323 sedan 1.6 88km '92 / Daewoo Lanos 1.5 '98 (Audi 80
2.0 90KM '92, Mitsubishi Colt 1.8 GTI 140KM '92, Opel Astra 1.4
82KM '92, Skoda Favorit 1.3 xxKM '91, 2 x maluch, 2 x syrena dla jaj w
młodości)

Mazda 626, VW Golf 1,8 GTI

Maluch '86 (do sprzedania :-))
(Opel Rekord 2.3TD, Rekord 2.3D, Audi 90 2.3E, Matra Simca
Rancho, maluch)

Mazda 626, VW Golf 1,8 GTI

Cinquecento 704 Young - poprzednio Fiat 126pFL, Fiat 125p, Ford Escort
1.3 CL, Polonez Caro 1.6, Polonez Atu 1.6.

Martom Gdynia Ford Capri 1,6; Opel Kadett 1,6 D( NEW!! )  (VW passat 2,0 16V
,Nissan Bluebird 2.0 SLX, Opel Corsa 1,3S 73KM TRABANT 1,1 HI !!! maluch x3)

Andrzej, Warszawa, VW Polo + Fiat 126 elx (rodzice) Poprzednio: Lada 2105,
Polonez 1.6GLI, Trabant 1.1

120, Skoda 105)

Maluch,VW Jetta, Opel ASCONA)

TSi AWD, Porsche 928S (BMW 735i, Peugeot 206, 406, Dodge Daytona
Shelby-Z, Polonez 1.6GLE, 1.4i 16V, Ford Taunus 2.0 V6, Peugeot J5, Fiat
125p 1300, BMW 518, BMW 323i, Fiat 126p 650).

Fiesta 1.8d, Ford Escort/Orion czasami, Maluch)

2.2 Turbo)

Voyager '90, Honda Legend '90, VW Polo '96, (!!! Opel Astra GSI '92 !!!,
Ford Mondeo TDI ;96, Daihatsu
Applause' 90, Sierra '86 '92, VW Golf '87, N x 126p (od 78 do 92), 125 '87,
FSO Caro '91, Transit '82, Opel Record' 82, Jetta' 82, Audi 80 '81,W 123
300D '81 '83 280E '82, W115 300D '75, Fiat Tempra '94, Audi 2,3 quattro
'89, Opel Corsa 90, Vectra 90, 92, Ford Escort 84, Orion 87, Nissan Micra
91)

gaznik, Audi 80 '85 1.8 gaznik , FSO 1500 '88, VW Golf II 1.6 GTD '91, Fiat
125p '77, Peugeot 306 1.6 kombi

(Citroen BX, XM, Xsantia, Fiat UNo, Ford Escort XR3i, Mazda MX3, Mercedes
190, 500SLE cabrio, i pare innych...;-)

Peugeot 405 (Fiat Ritmo 1.7D, kaszlak, Audi 80 Coupe '81, Audi 80 1.8s )

SLE, Astra 1,4)

Corolla, Buick Park Ave 3.8, druga Sentra,  Buick Regal RWD,  Polonez 1500,
Maluch)

Audi 80, troche VW Garbus i Mercedes 350SL).

126p, Fiat Uno 1.4iS, Wolga, Porsche 924, VW Scirocco GTII i inne na mojej
stronie domowej)





Temat: Fiat 126 BIS


Jakie sa typowe usterki tego modelu? Czemu jest go tak malo (w stosunku do
650?). Lepiej kupic np Fiata 126p BIS (1990) czy 126p 650 (1990)? Bis ma
lepszy silnik, ale slyszalem ze ma jakies wady... ale nie doslyszalem
jakie.


Witam
Jezdzilem tym FIATEM 2 lata i zrobilem ponad 50kkm. Wbrew krazacym opiniom o
jego zawodnosci - bylem bardzo zadowolony.
Jak kazde auto wymaga dbania o nie...
Zalety:
- masz zima normalne ogrzewanie
- cichszy silnik
- kilka wiecej konikow
- dwa bagazniki - ten z tylu po zlozeniu siedzen pozwala przewozic naprawde
duze przedmioty (pralka, kanapa dziecinna, telewizor 25"w pudle)
- uklad kierowniczy na listwie a nie na "piedziesieciu" "przekladniach"
- kolka 13"
Wazne jest aby uklad chlodzenia zalany byl plynem chlodzacym a nie czysta
woda. Dla oszczedzajacych na plynie wywalalo uszczelke pod glowica.
Ma tez i swoje wady:
- ciezko trafic dobry egzeplarz na rynku
- czesci inne od 126P sa 3 lub 4 krotnie drozsze (tlumik kosztuje w
granicach 200PLN, zawieszenie skrzyni biegow 2x80 PLN) itp
- mala dostepnosc czesci (tych innych niz w 126P)

Acha mialem rocznik 91 na polskim gazniku. Generalnie to zmienialem w nim
tylko lancuch rozrzadu 2x (jak kupilem mial 35kkm i drugi raz przy 80kkm), i
robilem skrzynie biegow.
Rozstalem sie z nim gdyz nie przeszedl crash-testu z Autosanem ( ja
wyszedlem bez zadrasniecia - dzieki Aniele strozu   :-))))
Nie oplacalo mi sie go robic, bo mial skasowany caly przod. Sprzedalem go
jakiemus blacharzowi i po 2 tygodniach go nie poznalem jaki z niego zrobil
wozek dla mlodszego brata  :-)))

 Pozdrawiam
Jacek





Temat: [s] Fiat 126p do KJS
Fiat 126p do KJS rok produkcji 1993, OC do kwietnia 2009, przeglad do marca 2009 chyba.

nadwozie: zdemontowane wnętrze - kanapy, wygłuszenia, zdjęta masa bitumiczna, wzmocnione mocowania resoru (naspawane blachy grubości 1,5 mm, wycięta półka nad silnikiem, lekka pokrywa silnika, fotele kubełkowe 2x bimarco B + 2x pasy szelkowe 3pkt (shroth i samoróbka), panel z przełącznikami aluminiowy, obrotomierz Lumel, zamontowany licznik starego typu (kapliczka) na aluminiowej flanszy, sportowa kierownica z flanszą raid lub mała monte carlo, przerobina dźwignia ręcznego (tak jak hydro ale na linke), tylna szyba i boczne tylne szyby z pleksi (2mm tył 4mm), obspawane łączenia zgrzewane karoserii,

zawieszenie: przód- resor z dołożonym piórem z poloneza, delikatnie obniżony + przerobione amortyzatory tylne; tył- spręzyny obnizone o 1 zwój+ amortyzatory zalane hipolem.
skrzynia biegów: rok 96, uszczelniona i wymieniony olej pół roku temu, nowe przeguby i zabieraki, nowa pompa hamulcowa, z przodu nowe bębny, szczęki i cylinderki;

silnik: wał z bisa, 3 szlif na nowych tłokach FG, pierścienie prima, wałek 385 lekko przefazowany na góre (ciąg od 3200 do odcięcia), korby polerowane, takie same masy waga 375 gram, głowica-3mm polerka kanałów, scięte prowadnice zaworów dolotowych, obrobione i polerowane zawory, gaźnik na podstawce 40mm z tuleja metalową, dysze 125/190, skracany i polerowany dyfuzor, uszczelka nieprzelewka, wydech z grubszych rur, obie rury idą do tyłu puszki, koło zamachowe wyważone 3,5 kg, ostatnio zmienione sprzęgło, aluminiowe koło alternatora przełożenie 1:1, dolot z lewej kratki, układ zapłonowy nanoplex (szary moduł).

samochód przyczynił się do następujących sukcesów:
1 msc MINI-MAX Rajdowe Mistrzostwa Torunia 2007
2 msc Mistrzostw Okręgu Bydgoskiego 2008
2 msc Włocławski Mistrz Kierownicy 2007
3 msc Mistrzostw Okręgu Bydgoskiego 2007

fotki- trochę w profilu, reszta na życzenie albo dodam później.
mogłem o czymś zapomnieć w opisie-proszę pytać
cena-całość 1600 PLN
silnik-700 PLN;
rozważe wszelkie inne propozycje.



Temat: Kto z kąd i czym !!??
Piotr Piesik

Astra Classic 1.6 16V 1998; poprzednio Polonez 1.6 GLI 1995; okazyjnie rozne
Polonezy GLE, Kadett 1.3 z gaznikiem skladak 1996; z ciekawostek: ani razu
nie kierowalem maluchem





 No to i ja sie dolozeMarcin

 1.8, gaznik

 Buick Park Ave 3.8, druga Sentra, Buick Regal RWD, Polonez
 1500, Maluch)

 1,6 SLE, czasem Astra 1,4)

 21 (Polonez , Maluch, Syrena:)
 -----------------------------------------

 Nubira (Nissan Sentra, Beczka diesel,
 Beczka benzyna, Maluch)
 -----------------------------------------

 (Toyota Corolla, Maluch, Trabant 601)
 -----------------------------------------

 Marcin

 1.5 LPG (Toyota Celica 2.0, Polonez Caro
 1.5, Fiat 125p)
 -----------------------------------------
 TomekMegane Classic+PF126; Fiesta;
 Wolga; 126; Syrena. Czasami Fela
 -----------------------------------------

 Tipo 1.4 gaznik
 -----------------------------------------

 Corrado G60 (Renault 5, Fiat Ritmo
 130TC, VW Garbus, Mitsubishi Colt,
 Eclipse, Sigma , Audi 5000, MB 190, Ford
 Escort, Fiat Croma 2.0)
 -----------------------------------------

 Wagon '99, Uno 1.4 '95, Maluch '86 (do
 sprzedania :-))
 (Opel Rekord 2.3TD, Rekord 2.3D, Audi 90
 2.3E, Matra Simca Rancho, maluch)
 -----------------------------------------

 1,6; Opel Kadett 1,6 D( NEW!! ) (VW
 passat 2,0 16V, Nissan Bluebird 2.0 SLX,
 Opel Corsa 1,3S 73KM, TRABANT 1,1 HI !!!
 maluch x3)
 -----------------------------------------

 Polo + Fiat 126 elx (rodzice)
 Poprzednio: Lada 2105,
 Polonez 1.6GLI, Trabant 1.1
 -----------------------------------------
 Jarek

 306 1,4 (Skoda Rapid 120, Skoda 105)
 -----------------------------------------

 NORANDWarszawa -

 1.8 8V GT edition
 FIRE AND ICE (VW GOLF GTI KLUB POLSKA)
 -----------------------------------------
 Janusz M.

 Passat 2.0 16V (Citroen BX, XM, Xsantia,
 Fiat UNo, Ford Escort XR3i, Mazda MX3,
 Mercedes 190, 500SLE cabrio, i pare
 innych...;-)
 -----------------------------------------

 Polonez, (Ford GRANADA, Maluch,VW Jetta,
 Opel ASCONA)
 -----------------------------------------

Darek Wieczorek
Warszawa

Citroen XM TD Kombi





Temat: Fiat Cinquecento 700 . Ile pali ?


Zwracam się z prośbą do posiadaczy w/w pojazdu o wyjaśnienie moich
wątpliwości co do spalania benzynki tegoż samochodu . Mój pali na trasie ok
6.7 litra i wydaje mi się że jest to trochę za dużo . Porzednio jeździłem
fiatem 126 p z 1985 roku i palił na trasie 5,6 litra .
z góry wielkie dzięki .  Willy


Za duzo, nawet w zimie, ja przejechalem 800 km z srednia 5.0 litra...
nawet troszke mniej (385 km i 19 litrow w jedna strone), pomimo, ze na
miescie palil niemal 9l.
Teraz zrobilo sie cieplej i ostatnie tankowanie wyszlo mi :
392km/24.5 litra (6.2l/100km) w miescie. Tyle ze ja mialem niedawno
czyszczony i regulowany gaznik i mam platynowane swiece. A na dodatek
ma ciezka noge i ambicje mnie zzeraja ;-) Przypuszczam wiec, ze
jakbym jezdzil spokojniej to zszedlbym ponizej 6l.

Jest tez inna sprawa, z ktora walczylem przez  kilka wizyt w ASO ...
mianowicie woda w rurze z filtu powietrza  do gaznika, rura ta jest
perforowana i w zalomach zbiera sie woda, szczegolnie w zimniejsze noce.
Jak potem zapalisz, to cala ta woda jest wciagana do gaznika i zakloca
w sporym stopniu proces spalania. Mnie pomoglo dolanie denaturatu do
benzymy (0.3l/25l), sprawdzam teraz co kilka dni rure i zawsze
mam czysciutka (az blyszczy, hehe). Robie to coraz rzadziej i pewnie
w lecie zupelnie przestane. Innym motywem moze byc peknieta membrana
w pompce paliwa. Ale to chyba szybko zauwazylbys, poniewaz benzyna
dostalaby sie do miski olejowej i rozrzedzila olej. A silnik
zatarlby sie chyba dosc szybko.

Na poczatek sprawdz rure ... potem pompke (jest na samym przodzie silnika
u gory pod ta gumowa rura do gaznika (dochodza do niej trzy cieniutkie
rurki z ciemnej gumy). A jesli nic ... to do ASO i cisnac ich do oporu ...





Temat: kłopot z silnikiem johson 9,9 hp
Witam. Jeżeli masz jakiekolwiek pojęcie o silnikach to możesz to opanować.
Domyślam się, że jest to silnik dwusuwowy, dwucylindrowy. a więc:
1. Sprawdź czy masz odpowiednie świece;
a) ciepłota
b) długość gwintu, bardzo ważna rzecz, silniki z tamtych lat,
często posiadały świece o krótszym gwincie(skok gwintu był ten sam), po wkręceniu świecy o dłuższym gwincie tłok uderza w elektrodę i zmniejsza odstęp (szczelinę), ( przy zastosowaniu świec np z fiata 126 p, może dojść nawet do kolizji tłoka ze świecą).
c) silnik może wymagać świecy bez elektrody zewnętrznej np firmy denso SF 51 cena od 40 zł do 60 zł sztuka, ale przeważnie miały z orginału BOSCHA W9 ECO RO 466, a z NGK to chyba b9HS 10, UWAGA!!! krótki gwint 6 zwojów dł gwintu z podkładką 8 mm. Telefon do serwisu - Wrocław (071) 339 03 74 (często się mylą, także uważaj, lepiej trzy razy pytać)
2. Sprawdź gaźnik czy nie ma za wysokiego stanu paliwa;
a) zawór paliwowy w gaźniku, zamykany jest pływakiem, wystarczy napełnić gaźnik paliwem, zdjąc przewód zasilający, założyć drugi dłuższy przewód paliwowy(najlepiej przezroczysty) i wytworzyć w nim podciśnienie najlepiej ustami, jażeli podciśnienie spada w ciągu kilku sekund to zawór jest nieszczelny, jeżeli szczelny to;
b) sprawdź i wyreguluj poziom paliwa, jw. napełnij gaźnik ( nie obracaj gaźnika na boki ma mieć pozycję jak na silniku - pionową), odkręć pokrywę pływaka, sześć śrub ( łby na śrubokręt), jeżeli paliwo wylewa sie po poluzowaniu śrub to poziom jest za wysoki, wyreguluj poziom, z tego co pamiętam 3 mm od górnej powierzchni komory pływakowej.
c) sprawdź czy przepustnica ssania otwiera się maksymalnie, sterowana jest dźwignią blaszaną, która czasami się zgina (np. w czasie transportu) i nie otwiera przepustnicy do końca.
Proste jak gacie o--ać, a może i nie. Jak nie rozumiesz do końca to pytaj o szczegóły. Chętnie podpowiem. PS. Dokładniej napisz jaki to silnik, bo z symbolu to ciężko coś wywnioskować, a w katalogach - prawie nic nie ma z tamtych lat.



Temat: Skibek
Marka/model: FIAT 126
Rocznik: 1983 (silnik 1989 - 650E)
Pojemność: 0.65l
Moc: 33 KM (sprawdzany na hamowni)
Modyfikacje:
gaźnika (z układem dolotowym), gaźnika (+ dłuuugo kolektor dolotowy między gaźnikiem, a głowicą), głowicy, zawórów, układu wydechowego oraz koła zamachowego, zawieszenia (przód, tył) - utwardzone i obniżone, koła - 13" Steel (od BISa), obniżona masa.
Kolor: czarny (białe koła)
Osiągi: V-max: 132km/h, 0-100km/h - 31sek (seryjnie ok. 54 sek) - w dwie osoby (w maluchu każdy gram jest na wagę złota.
Max spalanie: ok. 10l/100km - zima + śnieg + parking hipermarketu ;)
Min. spalanie: 3,8l/100km (trasa Łódź-Płock) przy prędkości nie przekraczającej 70km/h
Ilość urwanych wałów korbowych: 2 szt.
Ilość zerwanych przegubów: przy 30 przestałem liczyć
Ilość bić: 2 (bok i tył - nigdy z mojej winy)
Klatka: brak
Pasy: L-bezwładnościowe, P-sztywne
Audio: brak (i tak nie było słychać)
Historia kolorów: żółty, pomarańczowy, czerwony, czarny.
Dane dodatkowe: możliwość przełożenia kolumny kierowniczej wraz z pedałami na prawą stronę, czy możliwość ekspoatacji np. w Angli, Japonii, Australii...
Zawieszenie przód: resor sklepany na prosto, dodane jedno pióro, założone tylne amortyzatory.
Zawieszenie tył: obcięte sprężyny (1,5 zwoja), twardsze amortyzatory.
Osiągnięcia sportowe: II miejsce w wyścigach płaskich organizowanych w Płocku. Uległem tylko Maluchowi z silnikiem 800ccm (podobno 50KM), ale udało mi się "wycyckać" TICO ;)

Jak coś mi się przypomni to dopiszę.
Jak chcecie to mogę podesłać filmik z treningu poślizgów kontrolowanych (teraz to się nazywa drifting chyba), ale waży ok. 70MB :( jakieś 4 minuty mielenia kołami ;D

Od kiedy nim śmigam: od marca 1999r.



Temat: Resurrection of fiat 126p
Witajcie, czas abym i ja coś napisał o swoim maluszku, jest to EL, rocznik 95, jest on w kolorze... hmm bijącej po oczach trawy. Cała historia zaczyna się na złomowisku, gdzieś w Aleksandrowie, a dokładnie przed jego bramą. Autko było już przednimi osiami na cmentarzu, ale jakoś udało mi się przekonać tubylców, którzy go tam wpychali, że chętnie je od nich odkupie... kosztowało mnie to tyle co zgrzewka gorzały . Na pierwszy rzut oka wydawał się być w miare zdrowy blacharsko, i nawet odpalił od pierwszego kopa... niestety dokładniejsze oględziny obnażyły prawdziwe oblicze tego samochodu.
Wcześniej nie miałem styczności z małym fiatem, więc ciężko mi było powiedzieć cokolwiek o jego serduszku i podzespołach. Tak więc udałem się do speca w tej dziedzinie i ...
-wymieniłem termostat
-uszczelki pod gaźnikiem
- uszczelkę pod pokrywą zaworów
...oraz wymieniłem olej. Została jeszcze kwestia zgrzytającego pierwszego biegu i wstecznego...

Ale narazie to zostawie, po zerwaniu bitgumu i osłuchani budy za pomocą młotka i wkrętaka, okazało się że rdza już długo pastwi się nad tym malcem...spore ubytki blachy już są widoczne na prawym błotniku i części nadkola, przez co przedni pas też jest zainfekowany. Z podłogą o dziwo nie jest tak źle, nieliczne dziurki w polu widzenia , gorzej natomias prezentują się progi i klapa bagażnika.
Naszczęście podszybia wymagają jedynie konserwacji...aha byłbym zapomniał, poprzedni właściciel wyciął w tylnej półce dwa gigantyczne otwory na głośniki, moim zdaniem jest to bezsens i głupota. Narazie nie mam pomysłu jak temu zaradzić

tak więc oto i mój maluszek, pewnie ktoś zada pytanie "po co więc go kupiłem", albo padnie sentencja " tego szmelcu nie opłaca się robić"... otórz już prostuje, kupiłem to autko, gdyż chce je wyremontować, i przerobić tak aby przechodniom opadła kopara , jednak nie mówię tu o wieś tuningu, lecz o subtelnych zmianach, które nadadzą wyjątkowy charakter temu fiacikowi.

Niebawe dołącze fotki, narazie nie posiadam takich, gdyż zabezpieczam samochód przed zimą, tak aby wytrzymał do wiosny albo do rychłej wizyty u spawacza, narazie nie będe pisał o modyfikacjach jakie planuje, ponieważ chcę doprowadzić autko do stanu w którym będzie można takie modyfikacje zastosować

napisz w profilu skąd jesteś i dawaj zdjęcia - regulamin //Harnas //Harnas




Strona 1 z 2 • Wyszukiwarka znalazła 95 wyników • 1, 2